گروه تئاتر جوان

۰۷.۱۰.۱۳۹۰ - دکتر قطب الدین صادقی:آنچه به یک شهر فرهنگ می دهد، میزان بهایی است که مردم شهر به

دکتر قطب الدین صادقی:
آنچه به یک شهر فرهنگ می دهد، میزان بهایی است که مردم شهر به فرهنگ می دهند


آنچه به یک شهر فرهنگ می دهد، میزان بهایی است که مردم شهر به فرهنگ می دهند
عصر تاتر با حضور دکتر قطب الدین صادقی به همت انجمن هنرهای نمایشی نیشابوردر تالارادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابوربرگزار شد.
دکتر قطب الدین صادقی نویسنده ،کارگردان و بازیگر تاتر ،سینما وتلویزیون در جمع هنرمندان تاتر نیشابور اظهار داشت : اگر می خواهید تاتری اجرا نمایید که مردم ازآن استقبال نمایند، باید چهار مورد مد نظر قرارگیرد نخست اجرای شما باید سرگرم کننده و جذاب باشد و شادی را به مردم هدیه نماید،دوم اجرا باید احساسات مخاطب را برانگیزد و با او رابطه برقرار کند ،سوم اجرا باید تفکربرانگیز بوده و حس زیبایی شناسی داشته باشد، اگر نمایش اندیشه و تفکر مخاطب را برانگیزد موفق خواهد بودو چهارم اجرا باید خلاقانه باشد.قدرت خلاقیت یک نمایش در ارتباط با تماشاگر واقعی نمایان می شود. فامیل و دوست و آشنا به دلیل اینکه رودربایستی دارند تماشاگر نیستند.
وی در برنامه عصر تاتر نیشابورگفت: هنرمندان از این شاخه به آن شاخه نپرند و فقط یک رشته و هدف را برای خود برگزینند به عنوان مثال اگر بازیگر هستند فقط بازی کنند و ... و در همین زمینه مطالعاتشان را گسترش دهند.
قطب الدین صادقی خاطر نشان کرد: مهم تر از همه اینکه هنرمند باید بداند از رشته هنری که برگزیده چه می خواهد و بتواند برای حداقل 5 سال آینده خود برنامه ریزی کندو بدون چشم انداز هنری، محکوم به فناست.
این هنرمند بیان داشت : هنرمندان مدیون آب و خاک شهرستان خویش هستند و باید برای مخاطب همشهری خود خدمت کنند و در شهرستان خود فرهنگ سازی نمایندویک هنرمند باید پیوسته فعالیت داشته باشدو اجازه ندهید بین اجراهایتان فاصله بیفتدچراکه هنر باید تداوم داشته باشدوفعالیت و کار کردن تصادفی و اتفاقی بی ارزش است .
دکتر صادقی خطاب به هنرمندان نیشابور گفت : آنچه به یک شهر فرهنگ می دهد، چراغ قرمز،ترافیک، پاساژ و ... نیست بلکه تعداد اجرای نمایش ها، سالن های سینما، شب شعرهاو...وهمچنین میزان بهایی که مردم شهر به فرهنگ می دهند، می باشد.
این نویسنده ،کارگردان تاتر تاکید کرد : به هنرمندان پیش از خودتان ننازید، باید دید خودتان چه داریدو تا می توانید کار فرهنگی انجام دهید که اگر این کار را انجام ندهید دشمنان کار ضد فرهنگی انجام خواهند داد.
وی تصریح کرد: رؤیاهایتان را حفظ کنید و نگذارید تخیل در وجود شما بمیرد، که اگر چنین شود فردی عادی در جامعه خواهید بود.
نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=13