گروه تئاتر جوان

۰۸.۱۰.۱۳۹۱ - هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک

حسین زارع یکی از بازیگران با سابقه گروه تئاتر جوان است که با نظر سرپرست گروه به عنوان یکی از اعضای هیئت نظارت چند سالی است در زمینه های مختلف با گروه مشغول فعالیت است . اما به علت مشکلات زندگی مدتی است فعالیتش کمتر شده ولی یکی از پایه های فعال گروه محسوب می شود . از جمله بازی ها : سوگ یتیمان علی(ع)(از سال 1384 تا کنون) ، درخت انگور ، عاشورائیان، عشق برای وطن ، سیمرغ و ... 
امیدواریم پیامی که ایشان در رابطه با وضع کنونی هنر تئاتر در میبد داده اند، تلنگری باشد برای تمامی هنرمندان تئاتر میبد ... باشد که حضور فعال ایشان را در آینده نزدیک ببینیم که خود شخصا به حرفهای خود جامه عمل بپوشانند ...


بسمه تعالی 
پیشرفت فرهنگ هر جامعه ای نیازمند بالا بردن آگاهی مردم در زمینه های مختلف است . آگاهی موجب به وجود آمدن عقیده ، بعد از آن یقین و در وهله آخر به وجود آمدن ایمان است که عالی ترین درجه آگاهی است . و اگر فردی به این درجه از آگاهی برسد خود می تواند تعالی دهنده روح ، تفکر و فرهنگ جامعه گردد . و در جهت نیل به سازندگی قدم بردارد . 
در جامعه ما این وظیفه بر عهده اقشار مختلفی است که یکی از آنها هنر و هنرمند است . هنرمند با هنر خود موجب تعالی روح و فرهنگ انسان می شود . زشتی و زیبایی را به مردم نشان می دهد تا مردم خود با آگاهی ، عقیده و یا ایمان کامل زشت و زیبا را از هم تشخیص دهند . حال آنکه اگر هنرمند خود به این مرحله از آگاهی نرسیده باشد چگونه می تواند تعالی دهنده باشد . از آنجا که می گویند : حرف اگر از دل برآید لاجرم بر دل نشیند . 
پس باید به مردم فهیم خود حق بدهیم که از ما تأثیر نپذیرند و عرصه هنر را خالی گذارند . هنرمند قبل از اینکه بخواهد خوبی و بدی را به مردم نشان دهد باید خود به آن واقف باشد . تا بتواند مردم را مجاب به پذیرش کند . مردم به هنر پناه می آورند تا روح خود را تعالی بخشند و ما هنرمندان زشتی و زیبایی ، حقیقت و دروغ ، وفاداری و خیانت را به آنها نشان می دهیم و اگر خود به آنها ایمان نداریم نباید متوقع باشیم که آنها ما را بپذیرند . مردم هوشیارند و نمی توان با بازی با الفاظ آنها را گول زد (لااقل برای همیشه) پس دوستان عزیز هنرمند به جای اختلاف بر سر مسائل پوچ کمی به فکر مردمی باشیم که تشنه هنرند حال اینکه ما هنری ها درگیر مسائل حاشیه ای خویش هستیم . بیایید خود به تعالی روح خود بپردازیم و به مراحل بالای آگاهی برسیم تا بتوانیم جامعه ای بسازیم که از زندگی در آن لذت ببریم . اگر به وسیله هنر ما یک نفر از کار بد خود دست برداشته و تعالی یابد در کارنامه هنری مان تا ابد همین یک نفر را بس ، چرا که خدا می فرماید : اگر کسی یک نفر را نجات دهد گویی همه جامعه را نجات داده است . در پایان خدا را گواه می گیرم که روی سخنم با فرد یا افراد خاصی نبود بلکه به تمام هنرمندان به خصوص هنرمندان تئاتر شهر عزیزمان میبد بود . امید است در آینده ای نزدیک شاهد آشتی مردم با هنر و هنرمند باشیم .

درپایان می خواهم از سرپرست گروه به خاطر همکاری و تائید متن اینجانب جهت ارائه در سایت تشکر نمایم . و از همه شما دوستان می خواهم که نظرات و انتقادات خود را در این باره ارائه نمایید . 

 و من الله التوفیق 
حسین زارع (عضو هیئت نظارت گروه تئاتر جوان میبد) 

نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=145