گروه تئاتر جوان

۰۱.۰۲.۱۳۹۲ - خوشحالم که هنوز شور و اشتیاق هنرمندان گروه پایدار است .

کارگردان گروه تئاتر جوان در جلسات اولیه سال جدید برای تولید نمایش کارگاهی خود آخرین اتودهای خود را زد و گفت : این بودن ها ، این حضورها ، این فهمیدن ها ، این خوبی ها ، این گذشت و ایثارها ، این یکدست بودن و یک رنگ بودن و یک صدا بودن ها ، این جوش و خروش ها ، این تلاش و همت و پشتکارها ، این تشنگی و جویای فن بودن ها ، این ادب و احترام و ارزش ها ، این تحمل سختی ها و زخم زبان ها و نیرنگ ها ، این همه امید و نیاز به لطف و عنایت بالاها و این همه نگاه لطف و مرهمت او به لحظه به لحظه حضور ما در این دنیا را از دست ندهیم که در آینده حسرتش را می خوریم ....


چونانکه می دانیم حسرت گذشته خوردن دردی از ما دوا نمی کند و تا میتوانیم باید حال را مهار کنیم . در این اندیشه بودم که چه چیزهایی باعث شد تا در کنار شما باشم و می دانم آشنایی تک تک شما با یکدیگر ثمره حضور در این گروه فرهنگی وهنری بوده است . اما چه زیباست وقتی که حضور را غنیمت شماریم و ارج نهیم این حضوری که باعث بسیاری از اتفاقات خوب و بد زندگی ما شد . اما باعث شد خیلی چیزها را یاد بگیریم که در جای دیگر شاید ممکن نبود و ما را به راه دیگر و جای دگر می برد . نمی گویم جای دگر بد بوده است . اما می گوییم چون سعی در مثبت اندیشی و استفاده از رهنمودهای بزرگان را هدف اصلی مسیر کار خود قرار داده ایم . حتما راه خوب و پرافتخاری در پیش داریم . 
خوشحالم که هنوز شور و اشتیاق هنرمندان گروه پایدار است . و هنوز برای یکدیگر ارزش قائلید و تلاش می کنید که در کنار هم و برای هم به ارتقای تولیدات هنری دست بزنید . اما گاهی حرفهایی با هدف بر هم زدن این اتحاد به گوش می رسد که همه پیام آور این است که اگر سعی در قوی بودن داشته باشی، سد در میان راه نیز زیاد خواهد بود . بنده دیده ام هنرمندانی که پیشکسوتند و چگونه این کسان با آنها که سعی داشتند فرهنگ و هنر این شهر را قوت دهند، برخورد کردند و حتی کاری کردند که از شهر خود دور شوند . اما آیا برای اینان بدتر شد ؟!! نه !!! خوب که نگاه می کنید قدر خیلی چیزها را وقتی ما می دانیم که از دست بدهیم . 
نمایشی که امروز دست آورد زحمات گذشته شماست . فردا دست مایه براندازی و بالا و پایین کردن همین کسان است . اما اگر تسلیم این آدمها شویم باید هنر را رها کنیم . بنابراین حرکت ارزشمندی است در طالب حق بودن و حق را ستاندن . باشد که بتوانیم حق خود را از کسانی که ستانده اند باز پس ستانیم . 

نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=222