گروه تئاتر جوان

۱۱.۰۵.۱۳۹۲ - اجرای نهمین سوگواره یتیمان حضرت علی (ع) از سالهای گذشته خیلی بهتر بود .

به گزارش از خبرنگار تئاتر ؛ سید حسین اسعدی دبیر نهمین سوگواره در بین عوامل اجرایی برنامه و دیگر مسئولین شهرستان، پس از پایان این برنامه گفت : اجرای سوگواره امسال توسط عوامل گروه تئاتر جوان خیلی بهتر از سالهای گذشته بود ...  


اسعدی گفت : ما هر ساله شاهدیم که گروه تئاتر جوان به جای اینکه در اجراهای خود در جا بزند ، هر سال خلاقیت و نوآوری می کند و کارهای نویی با روش اجرایی جدیدتری را به اجرا می رساند . اجرای امسال گروه به مراتب زیباتر و قابل لمس تر برای مردم بود . 
در ادامه به گزارش خبرنگار تئاتر از نحوه برگزاری سوگواره توجه نمایید : 
در این سوگواره که ابتدا با تلاوت آیات کلام الله مجید و سرود ملی آغاز گردید . مجری برنامه با خواندن شعر زیبایی در وصف امام شیعیان برنامه را ادامه داد و برنامه ها را اعلام نمود . بعد از آن سرود زیبای رمضان و امام علی (ع) توسط بچه های رده سنی کودک و نوجوان گروه تئاتر جوان اجرا گردید . 
در ادامه جناب آقای سید حسین اسعدی دبیر نهمین سوگواره جهت خیر مقدم و سخنرانی دعوت شدند که ایشان در بیانات خود گفتند : خیلی خوب است که هر سال جمع می شویم تا با شکل خاصی برای مولایمان عزاداری کنیم . با زیان نمایش که دیگران برای ما با اصول و تکنیک نمایشی داستان هایی را به تصویر بکشند و ما از آن پند بگیریم و در زندگی به کار ببندیم . واقعا کار سختی است که با این اصول تماشاچی را تحت تأثیر قرار بدهی . بنده چند سالی است که شاهد زحمات این بچه ها هستم و می بینم که با چه شور و اشتیاقی در حال آماده سازی و اجرای این برنامه هستند . از آقای محمد جواد آقایی نیز تشکر می کنم که موجبات برگزاری اینگونه برنامه ها را فراهم می کنند و واقعا زحمت زیادی به دوش گرفته اند و انشاالله ارج خود را از مولای ما می گیرند . امیدواریم همه بتوانیم زیر سایه این پرچم همیشه فعالیت کنیم . 
در ادامه برنامه شاهد کلیپ زیبایی از معرفی عوامل اجرایی و کلیپ ویژه این مراسم بودیم که بعد از آن نمایش به جز از علی ... به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد آقایی میبدی به اجرا گذاشته شد . هر چند اجرای نمایش حدود 1:30 طول کشید ولی سکوت حاکم بر سالن با تماشاچی که حدود 500 نفر بودند و برخی حتی در بالا و پایین سالن ایستاده بودند غیر قابل باور بود . انگار تمام تماشاچیان خواستار ادامه داستان این نمایش بودند و می خواستند پی به پایان اتفاق و داستان ببرند . تا اینکه نمایش در پایان با تعزیه و سوگواری اشک تماشاگر را در آورد و این مراسم را کامل کرد . 
در پایان این برنامه مجری برنامه با اینکه به افطار نزدیک شده بودیم از همه خواست تا به احترام زنده یاد حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی زاده که نماینده محترم مجلس بودند و حدود سه ماهی از فوت ایشان می گذشت ، سکوت کنند و کلیپی را که برای یادبود تهیه شده بود تماشا کنند. بعد از آن به یاد هنرمند محبوب و دوست داشتنی مرحوم مغفور عباسعلی زارعی نیز همگی سکوت کردند و کلیپ مربوط به این هنرمند نیز تماشا کردند و با ذکر فاتحه ای به استقبال نماز و افطار رفتند . وقتی ما موقع افطار به جمعیت موجود نگاه کردیم دیدیم که همانند هرسال جمعیت زیادی به احترام مولا آمده اند و عزادار هستند . امیدورایم به برکت مولای شیعیان این مراسم ها هر ساله پابرجا بماند و خادمی همه ما در این برنامه محفوظ بماند و این توفیق از ما گرفته نشود . به قول دوست عزیزی که کلیپ را ساختند در پایان کلیپ نوشته بودند : نهمین سوگواره یتیمان علی (ع) هم تمام شد امیدواریم که مورد قبول حق تعالی واقع شود و هر ساله ادامه یابد ... امیدورایم سال دیگر هم ما میهمان این برنامه باشیم . علی یارتان و یاحق ...

نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=252