گروه تئاتر جوان

۲۷.۰۵.۱۳۹۲ - ˝صفحه 12˝، تجربه‌ای از تئاتر که تابه حال نداشته‌اید!

نمایش ˝صفحه 12˝، حوادث روزانه ی منتشر شده در روزنامه شرق را از دیدگاه راویان مختلف که هر کدام به نحوی به واقعه مرتبط می شوند، روایت می‌کند... 




به گزارش خبرنگار تئاتر، در این پرفرمنس، داستان‌ها به دلیل مبتنی بودن بر حوادث روزانه، هرروز تغییر می‌کنند، لذا قصه سازی و شخصیت پردازی در کوتاه ترین زمان ممکن و انتقال مطالب به بازیگران و آماده سازی ایشان درست ساعاتی پیش از اجرا انجام می پذیرد.

این پرفرمنس به دلیل شیوه اجرایی و آماده سازی آن، اولین تجربه نمایشی از نوع خود در ایران است و از این رو می تواند به نوعی جنبه پژوهشی و تجربی نیز داشته باشد که به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن داستانها و زمان کوتاه، نیاز به آمادگی بالای تمامی تیم ها اعم از نویسندگان، کارگردانان و بازیگران نیاز دارد. هم چنین این نکته که بازیگر باید خود نیز کاملا در نقش فرو رود تا بدون انحراف از مسیر مشخص شده توسط تیم اجرایی، بداهه سازی کند به ایجاد انگیزه در تماشاگر برای درگیر شدن بیشتر در داستان کمک می کند، تا در نهایت در مرحله ی قضاوت قرار بگیرد و خود را میان راویان داستان، معیارهای فرهنگی، سنتی، عقلانی و احساسی ببیند و به چالش با قضاوت افتد که همان هدف این اجرا است.

"صفحه 12" یک کار گروهی به کارگردانی سجاد میرسعید و علی میرزایی است. مسعود فرجی و دنیز خاطری نیز سرپرستی تیم نویسندگان را به عهده دارند. این نمایش بیش از 15 نفر بازیگر دارد.

این پرفرمنس از 26 مرداد در شهر کتاب ابن سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین، جنب فرهنگسرای ابن سینا به مدت یک هفته اجرا خواهد شد.


نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=270