گروه تئاتر جوان

۰۴.۰۶.۱۳۹۲ - درخشش تئاتر میبد را مدیون استادم سید ناصر امامی میبدی هستیم

محمد جواد آقای میبدی سرپرست گروه تئاتر جوان در جمع اعضای گروه خود گفت : ما باید قدر زحمات گذشتگان تئاتر میبد را بدانیم . ما باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و از راهنمایی های ایشان استفاده کنیم ... 






آقایی در ادامه گفت : آنچه از گذشته تئاتر میبد میدانم این است که سال 72 سال طلايي تئاتر ميبد بود و در آن سال شهرستان ميبد در پنج جشنواره استان در راه هاي مختلف درخشيد و به گمانم در چهار جشنواره به سطوح كشوري و منطقه اي راه يافت. كه اين امر را مديون زحمات و تلاشهاي بي وقفه پيشكسوت تئاتر ميبد استاد سيدناصر امامي ميبدي مي دانم . اما پس از آن سال جز در يكي دو مورد شاهد افول تئاتر شهرستان ميبد بوده ايم كه اين خود قابل بررسي است و بايد آسيب شناسي اساسي صورت پذيرد. 
زحمات سید ناصر امامی میبدی فقط محدود به شهرستان میبد نیست بسیاری از بازیگران و کارگردانان اردکانی نیز هر چه دارند از زحمات این سید بزرگوار است . هر کدام از این دوستان اگر خلاف این را بگویند واقعا بی چشم رو هستند و قدردان نیستند . شما به تاریخ تئاتر یزد مراجعه کنید و ببینید که استاد در چه جشنواره هایی شرکت کرده و حتی اردکان را نیز در استان مطرح کرده است . 
چرا دوستان آسیب شناسی نمی کنید افول تئاتر میبد و اردکان را ؟ چرا دیگر با آن قدرت پیشین نیستید ؟ چرا بدون سید ناصر به جشنواره فجر نمی روید ؟ چرا نباید تئاتر میبد درخشش گذشته را داشته باشد ؟ و هزاران چرا ؟؟؟!!! که باید از خودمان بپرسیم ؟!!!
البته دوستان عزیز و بزرگوار که برخی از شاگردان استاد نیز بوده اند (از قبیل : حسین آقایی میبدی ، غلامرضا کارگر ، سید ابوالفضل دهقانی ، جمال صادقی و دیگر عزیزان ...) زحمت زیادی برای تئاتر میبد کشیده اند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد و خوب است تا از نظرات کارشناسی این اساتید استفاده شود . اما آیا رشد قابل توجه سید ناصر امامی میبدی را داشته اند ؟ اگر نداشته اند دلیل این کمرنگ شدن چیست ؟ دلیل اینکه محمد جواد آقایی میبدی سالها درگیر یک نمایش است چیست ؟ دلیل اینکه ما باید درجابزنیم چیست ؟ 
بگذارید تا نظر خودم را بدهم و خواهش میکنم شما هم در بخش نظرات نظر خود را بدهید : به نظر من در دوره کاری سید ناصر امامی میبدی علاوه بر علم تئاتر ، همبستگی ، اتحاد و یکپارچگی و صداقت و درستی و ایمان و اراده و تلاش محور رشد و نمو و ارتقاء بوده است . باید دانست که کدورت ها از آن به بعد تبدیل به افول تئاتر میبد شده است . منم ها تئاتر میبد را نابود کرده است . کاش با هم ما شویم و از منم دست برداریم . خواهید دید که کسی قدرت مقابله با ما را نخواهد داشت وقتی که پشت همدیگر را داشته باشیم نه اینکه وقتی در یزد مراسمی است و هنرمندان تئاتر جمع اند هر کسی از میبدی ها گوشه و کناری باشند و وقتی به هم می رسند قر و ادا و اطفار بار هم کنند و من منم . متاسفم تا این روش ماست خاک بر سر ماست . یا حق . 

نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=275