گروه تئاتر جوان

۲۲.۰۶.۱۳۹۲ - امیدوارم شرایط را برای هنرمندان بهبود بخشیم

مراسم تقدیر از هنرمندان پیشکسوت عرصه‌های مختلف موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و سینما در اولین سالروز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد در محوطه باز تالار وحدت برگزار شد...



جشن اولین سالروز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با خواندن متن ادبی اسماعیل آذر به عنوان مجری برنامه و یادی از جلیل شهناز و همایون خرم آغاز شد.

آذر با اعلام بی‌نظیر بودن این شب در تاریخ هنر، درباره موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: این موسسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سال ۸۵ به تصویب رسید و به مدت شش سال در پرده کتمان بود و سرانجام در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ به کمک معاون هنری وقت راه اندازی شد و آغاز به کار کرد که حتی یک دفتر هم نداشت و مسئولیت آن به سید عباس عظیمی سپرده شد.

مرادخانی: امیدوارم شرایط را برای هنرمندان بهبود بخشیم

در این مراسم علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن تشکر از هنرمندان برای حضورشان در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که در جمع هنرمندان پیشکسوت هستم و خرسندم از اینکه این فضای صمیمی را می‌بینم.

وی با بیان این نکته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا به ضرورتِ حضور در جلسه‌ای قادر به شرکت در مراسم تقدیر از هنرمندان پیشکسوت نبود، گفت: از طرف ایشان از شما عذرخواهی می‌کنم و بر این موضوع تأکید می‌کنم که تک تک افرادی که اینجا هستند ستارگان نام‌آور این کشوراند. درصددیم بیش از پیش این ستارگان را عرضه کنیم و عنوان کنیم که چه گوهرهایی در سرزمین خود داریم. فکر می‌کنم شروع به فعالیت این مؤسسه که با زحمات همکارانم در دولت قبل اتفاق افتاد اقدامی بسیار خوب بود .از همه کسانی که این بنیاد را شکل دادند سپاسگزارم.

مرادخانی با تأکید بر شخصیت هنرمند گفت: هنرمند سریع‌الرضاست، همیشه کمبودهایی در راستای توجه به هنرمندان وجود داشته اما امیدوارم با کمک شما بتوانیم شرایط را برای هنرمندان بهبود بخشیم.

مرادخانی تأکید کرد: اگر کمک شما نباشد کاری از من برنخواهد آمد.نام شما کارها را پیش خواهد برد . از شما می‌خواهم با اشارات و تذکرهای خود به مجموعه مدیریت هنری کمک کنید. گرچه من پیش از این با اهالی موسیقی نزدیک بودم و کمک این دوستان بود که موفقیت ما را تضمین می‌کرد. به هر حال هنرمندان پیشکسوت نقش فوق‌العاده‌ای دارند. از همه هنرمندان درخواست کمک دارم و امیدوارم بتوانیم به طرز شایسته‌ای به این بخش ارزشمند از اجتماع خدمت کنیم.

در پایان مرادخانی به این نکته تأکید کرد: اگر نقطه ضعفی دیدید حتماً به ما تذکر دهید تا آن را برطرف کنیم.

محمود عزیزی: مشاغل هنری باید به صورت قانونی تعریف شوند

محمود عزیزی در ادامه مراسم روی صحنه رفت و گفت: هنرمندانی که پیشکسوتان جامعه هنری ما را تشخیص می‌دهند در جای جای تاریخ معاصر ما اسم دارند و شاید سفیرانی باشند که مثل فردوسی از مرز‌ها فرا‌تر می‌روند و در زمینه سینما، کتاب، نقاشی به سرزمین‌های دیگر می‌روند، بسیاری از کشورهای دیگر شاید بیشتر از هر چیزی که درباره مناسبات اجتماعی ما هست با مقوله هنر ما آشنا هستند و این تاریخ معاصر مزین به ما و هنر ماست، دلم می‌خواهد نگاهی که به دو هزار و ۸۰۰ سال پیش در یونان وجود داشته است در شخصیت‌های سیاسی ما دیده نشود چون این مجموعه هنرمندان جامعه ما را شکل می‌دهد که تاثیرگذار است و اوراق زرین آنان را رقم می‌زند و به راحتی نمی‌توان از آن گذشت حتی شخصیت‌های سینمایی، نمایشی، موسیقی و افرادی که دوره‌ای از آنان غفلت شد را دوباره به یاد بیاوریم که چطور ثروت عظیمی برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

در این مراسم مصطفی کمال پور تراب دقایقی برای پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر بربط(عود) نواخت. هم چنین عباس تهرانی در درستگاه اصفهان قطعه ای را با کلارینت (قره نی) نواخت.

گفتنی است، در این مراسم هنرمندانی از جمله هوشنگ ظریف، محمد سریر، سعید محمدی، فرهنگ شریف، رضا بانگیز، کامبیز درمبخش، داریوش اسدزاده، جهانگیر الماسی، مصطفی کمال پورتراب، شهلا ریاحی، ایرج خواجه امیری، طاها بهبهانی، خسرو حکیم رابط و بسیاری از هنرمندان دیگر حضور داشتند.

در انتهای این مراسم کیک یک سالگی موسسه هنرمندان پیشکسوت توسط بزرگانی چون شهلا ریاحی، فرهنگ شریف، هوشنگ ظریف، طاها بهبهانی، داریوش اسد زاده و ایرج خواجه امیری بریده شد.


نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=285