گروه تئاتر جوان

۳۱.۰۶.۱۳۹۱ - بازبینی نمایش سی مرغ سیمرغ توسط گروه بازبینی یزد

نمایش سی مرغ سیمرغ توسط گروه بازبینی بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی استان یزد روز جمعه مورخ : 91/6/31 ساعت 17 بازبینی شد . گروه بازبینی آقایان : سید حسین پیغمبری ، ابوالفضل سلیمی ، رضا امیرخانی و ناصر سروی بودند . 


در این بازبینی که به مدت دو ساعت طول کشید . بعد از پایان نمایش به درخواست کارگردان نمایش آقای محمد جواد آقایی میبدی گروه بازبینی نظرات و نقدهای خود را اعلام کرد : ما با تصور دیگری از این گروه در ابتدا نشستیم تا کار را ببینیم ولی با شروع کار نظرمان به کلی دگرگون شد . برای ما جالب بود که گروه تئاتر جوان کار متفاوتی را انجام داده و در اجرای سیمرغ تدابیر جالب بازیگری و کارگردانی خوبی را به کار برده است . با این حال کار دارای ایرادهایی است که به راحتی می توانید آن را حل کنید و با درست کردن این نواقص انشاالله اجرای خوبی را از شما خواهیم دید . حتی ما اعتقاد داریم که اجرای این نمایش باید در مرکز استان نیز صورت گیرد تا هنرمندان دیگر نیز ببینند . با این حال به همه هنرمندان این مجموعه تبریک می گوییم که توانستند از عهده اجرای کاری به این دشواری بر آیند . 
در ادامه کارگردان این نمایش اضافه کرد : گروه سیمرغ چیزی که شما می بینید نیست این بازیگران ده نفره الان الک شده و ته مانده های 20 بازیگر بودند که بسیاری یا انصراف دادند یا به دلایلی نمی توانستند از عهده اجرای نقش ها برآیند . ولی در نهایت این بازیگران با تمام توان خود را به انتهای نمایش رساندند . تمرینات بیان و بدن طاقت فرسای نمایش و ساعت ها تمرین این نمایش طولانی نشانگر عشق این بچه ها به تئاتر است . و از نظر من چه به جشنواره راه یابند و چه خیر ... این گروه از راه خود باز نایستد و همچنان برای یادگیری ادامه خواهد . چرا ملاک خوب بودن حضور در جشنواره های تئاتر نیست . ملاک مردم و تماشاچیان خوب ما هستند که به تمام جشنواره ها می ارزند ... باشد که بتوانیم با اجراهای خوب مردم را با تئاتر آشتی دهیم و شاهد اجراهای عالی و زیاد باشیم ...  انشاالله ...  

نویسنده : http://teatremeybod.ir
لینک مستقیم این مطلب : http://teatremeybod.ir/index.php?name=news&op=view&id=69