تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





انتصاب رییس جدید انجمن نمایش استان یزد و اعضای جدید شورای آن

ارسال شده توسط: مدیر سایت تاریخ: ۰۵.۰۴.۱۳۹۴ بازدیدها: ۵۸۵۳۴
به نقل از سایت انجمن نمایش: نشستی که برای آشنایی با رییس جدید انجمن نمایش و قدردانی و سپاس از رییس پیش در اتاق کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شد، به دلیل "نبودن" رییس پیشین انجمن که بیرون از یزد بودند و نیز شمار بسیاری از تئاتری ها در این نشست، رونق چندانی نداشت! 




در این نشست افزون بر مدیر کل فرهنگ و ارشاد، معاون هنری، کارشناس تئاتر اداره، اعضای جدید شورای انجمن و عباس ملازینلی - که به گونه ای در رایزنی با رییس جدید انجمن نمایش برای پذیرفتن این مسئولیت نقش داشته – تنها 4 نفر از دوستان تئاتری یعنی محمد محمدسیفی، امیرصاحب جلال، سیدمرتضی موسوی و هادی نادری پور حضور داشتند!

حاج محمدرضا ابوالحسنی به دلیل سفر کاری در یزد نبود و با فرستادن پیامکی به مدیرکل فرهنگ وارشاد ماجرا را توضیح داده بود.

این نشست به کمی تاخیر برگزار شد.

در آغاز هادی ورشویی معاون هنری مدیرکل در سخنانی کوتاه، دلیل دیر شدن برگزار شدن این نشست را نبودن "محمود دهقان هراتی" – رییس کنونی انجمن- در ایران و انتخاباتی شدن روسای انجمن های نمایش بیان کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات چند ساله و دلسوزانه "محمدرضا ابوالحسنی" – رییس پیشین انجمن نمایش یزد- گفت: امیدواریم همدلی در فضای نمایش یزد بوجود آید.

سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد به ایراد سخن پرداخت و روند چگونگی انتصاب دکتر محمود دهقان هراتی را بیان کرد.

علی غیاثی ضمن قدردانی از فعالیت چندساله محمدرضا ابوالحسنی ریییس پیشین انجمن نمایش، گفت: هنگامی که من به یزد آمدم، جشنواره استانی تئاتر در حال برگزاری بود، از سوی دیگر حکم ماموریت آقای ابوالحسنی هم به پایان رسیده بود، ما در پی تمدید حکم ایشان بودیم، اما هم خود آقای ابوالحسنی و هم شماری از هنرمندان تئاتر خواهان تغییر بودند؛ در نتیجه به فکر انتخاب جانشین برای ایشان افتادیم و در این راستا با بسیاری از دوستان تئاتری مشورت کردیم.

وی افزود: یکی از گزینه های ما آقای سیدحسن پیغمبری بود که همه صحبت ها با ایشان شد و حتی به تهران هم معرفی شدند اما با تغییر مدیریت صدا و سیمای یزد، این برنامه به نتیجه نرسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ادامه داد: آخرین گزینه ما آقای دکتر دهقان بودند که خوشبختانه به نتیجه رسیدیم و ایشان هفته پیش هم تهران بودند و با رییس مرکز هنرهای نمایشی نشست هایی هم داشته و موافقت هایی هم صورت گرفته که امیدواریم سودمند یاشد.

غیاثی درباره برگزاری این نشست گفت: چون رییس انجمن نمایش کشور تغییر کرده، امضای حکم و ابلاغ رسمی  آقای دهقان به 10- 15 روز دیگر موکول شده، برای همین چون جشنواره استانی تئاتردر پیش داریم و نمی خواستیم زمان بیشتری را از دست بدهیم، این نشست را برگزار کردیم تا با یک ابلاغ داخلی آقای دهقان و شورای منتخب ایشان بتوانند، کار خود را آغاز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد در پایان سخنانش گفت: امیدواریم پس از رسیدن حکم و ابلاغ رسمی آقای دهقان در نشستی دیگر با حضور همه هنرمندان تئاتر این تودیع و معارفه برگزار شود.

در ادامه نشست، رییس جدید انجمن به بیان پاره ای از دیدگاه ها، برنامه ها و چگونگی و چرایی انتخاب اعضای شورای خود پرداخت.

در ادامه عباس ملازینلی گفت: تئاتر یزد به خاطر یافتن آقای دکتر دهقان شانس آورد.

در تئاتر یزد، به لحاظ تامین منابع مالی، سازماندهی نیروی انسانی و تامین امکانات و تجهیزات برای سالن ها پراکندگی وجود دارد، که در  این زمینه ها نیاز به همگرایی داریم.

از آقای دهقان می خواهیم برای آوردن رشته دانشگاهی ادبیات نمایشی به یزد که از خواسته ها و برنامه های سال پیش ماست – که خودشان  هم در جریانش بودند- همه کوشش خود را بکار گیرند.

باید معضل بزرگ ارتباط هنرمندان یزد با مرکز نشینان برطرف شود که این امر با توجه به شناخت و ارتباطی که آقای دهقان با تئاتری های مرکز دارند، شدنی است.

امیرصاحب جلال: ضمن تبریک به آقای دهقان، اعتراف می کنم که مسئولیت سختی را پذیرفته اند؛ که امیدوارم بتوانند با تیم که انتخاب کرده اند، برنامه های خوبی را اجرا کنند.

از شما می خواهم که امر مهم آموزش را فراموش نکنید.

فاطمه توانگر: یکی از دغدغه های من به عنوان یک هنردوست، مسئله پژوهش هست. چون باور دارم که کمبود مطالعه و پژوهش تاثیر منفی بر روند تئاتر دارد.

هادی نادری پور: برگزای جشنواره استانی تئاتر دغدغه اصلی این روزهای من و سایر دوستان تئاتری هست، در این باره چه برنامه ای دارید؟

همانطور که آقای ملازینلی اشاره کردند، ارتباط با تهران مهم است، در این زمینه قرار است چگونه عمل کنید؟

الان بیشتر بچه های تئاتر از فضای کنونی دل زده شده و کار نمی کنند، امیدوارم زمینه ای فراهم کنید تا آنها دوباره با تئاتر آشتی کنند.

محمود دهقان: این امری بدیهی است که هنرمند نیاز دارد تا خودش و هنرش دیده شود و خوب هم دیده شود؛ بنابراین اگر بتوانیم زمینه ای را فراهم کنیم که هنرمندان تئاتر بتوانند آثار خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند، نیاز به جشنواره کم رنگ می شود و در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

باید به این مرحله برسیم اکنون تئاتر ما برای رسیدن به جشنواره زنده است، حال آنکه باید به جایی برسیم که جشنواره داشته باشیم چون تئاتر داریم. شاید این حرف و شعار بزرگی به ذهن برسد اما گام به گام و با کمک همه هنرمندان می توانیم به این مهم برسیم.

مهرداد جباری: ابتدا از آقای دهقان سپاسگزارم که من را به گروه خود دعوت کردند. و اما باید به بحث سالن ها و تجهیز آنها بیشتر توجه کنیم. تجهیز مقطعی سالن ها در هنگام جشنواره ها، هزینه بیشتری در بردارد.

باید برای سالن های تمرین نیز تجهیزات اولیه داشته باشیم.

مدیر کل: در فکر هستیم که با توجه به تعطیلی دانشگاه علمی کاربردی، سالن آنجا را برای تمرین در اختیار هنرمندان تئاتر قرار دهیم.

هادی ورشویی معاون هنری: یکی از برنامه های آقای غیاثی که به شدت پیگیر آن هستند، این است که مدیریت سالن ها را یا به خود هنرمندان واگذار کنند یا به بخش خصوصی؛ که در این زمینه در حال مشورت و رایزنی هستند.

علیرضا خورشیدنام: من از برگزاری این نشست در این زمان گلایه دارم؛ چرا باید این نشست در زمانی برگزار شود که بیشتر دوستان تئاتری نباشند؟! به نظر من این نشست تودیع و معارفه در شان هیچ که از آقایان ابوالحسنی و دهقان نیست.

ضمن اینکه چند نفر از دوستان که با من صحبت کردند گلایه هایی داشتند که آن ها را در زمانی مطرح می کنم که دوستان بیشتری حضور داشته باشند.

مدیرکل: این گلایه بجاست، ما فقط می خواستیم با دادن ابلاغ داخلی به آقای دهقان زمینه ای فراهم کنیم تا ایشان کار خود را زودتر آغاز کنند؛ چون تا امروز هم به اندازه ای کافی وقت را برای برگزاری جشنواره استانی تئاتر از دست داده ایم.

امیدواریم پس از رسیدن حکم و ابلاغ رسمی دهقان، در یک ضیافت افطار و با حضور همه هنرمندان تئاتر، نشست رسمی تودیع و معارفه را برگزار کنیم. 

گفتنی است فاطمه توانگر، مهرداد جباری، سیدناصر امامی میبدی و علیرضا خورشیدنام اعضای جدید شورای انجمن هستند.

پیامی ثبت نگردیده است.
نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها