تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





معرفی برترین بازیگران سال 1391 گروه تئاتر جوان شهرستان میبد

ارسال شده توسط: مدیرسایت تاریخ: ۲۴.۰۸.۱۳۹۱ بازدیدها: ۵۱۷۴۱

 

معرفی برترین بازیگران سال 1391 گروه تئاتر جوان شهرستان میبد

سرپرست گروه تئاتر جوان در اختتامیه نمایش سیمرغ و گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تأسیس این گروه برترین بازیگران را معرفی نمود : ...

 



 

سرپرست گروه ضمن قرائت بیانیه هیئت نظارت گروه تئاتر جوان شهرستان میبد در ارزشیابی بهترین بازیگران گروه در پیامی جداگانه به همه اعضای گروه خود گفت : این تازه گام اول است و بهترین بازیگر معرفی شده هنوز در نقطه منفی 20 قرار گرفته است . خدای ناکرده خود را گم نکنید . این تقدیرها و تندیس ها برای بالا بردن اشتیاق است و نه غرورآفرینی و تکبر است ، تا سست شوید و تنبل و از پله ها پرتاب شوید به پایین ... نه اشتباه نکنید .

 

بیانیه هیئت نظارت گروه تئاتر جوان در ارزشیابی بهترین بازیگران گروه :

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است

دوران هیچ منزلتی پایدار نیست

سال 1390 تا 1391 شاهد تلاش بازیگران هنرمندی بودیم که خود را وقف هنر نمایش کردند . با دیدن بازی این عزیزان ، یک بار دیگر درستی این واقعیت را لمس کردیم که هنر نمایش آموزنده است و ناخودآگاه از طریق تمثیل و تجسم نمونه ها ، آیینه ای در برابر ما می شود تا خودمان را باز شناسیم . چنان که در نمایش سیمرغ چنین تمثیلی به جا استفاده شده بود . این هنرمندان تلاش کردند تا با نشان دادن خوب ، بد ، زشت ، زیبا ، پسندیده و ناپسند ، سودمند و زیانمند ، زندگی را به داوری بنشینیم .

دیدیم بازیگرانی را که با مسئولیت پذیری و هماهنگی ، ارتباط و بده بستان با همبازی ها در صحنه ، و نرمش و تسلطی ستودنی ، هنری اصیل ارائه دادند و دل ها را به تسخیر درآوردند . آنها همگی در خلال این آفرینش ندا در دادند :

آی همه تئاتری های ایران از کوچیک تا بزرگ ...شما و شما و شما ... ای همه ی پیشگامان هنر تئاتر ، اینک ببینید ، مشعلی را که روشن کردید ، برخلاف همه ی کاستی ها ، نقاحت ها ، رنج ها و محرومیت ها ، پیروزمندانه پیش می بریم و زمین نمی گذاریم .

آی همه ی شما بانوان پیش از این صحنه ها ، برخیزید و ببینید که چگونه آن چه شما کاشتید به غنچه نشسته است . خوشا فرزندانتان که به پشتوانه ی آغازگری و پایداری شما در دستیابی به آن چه دوست می داشتید ، اینک با سری افراشته و با افتخار می گویند : ما بازیگریم ، ما تئاتر بازی می کنیم و همه مردم نیز با این مسئله آشنا شده اند .

اما افسوس هنرمند محبوب عباسعلی زارعی که به تازگی رفته اید و شما نیز در این عرصه تلاش خود را کرده ای ... ولی چرا نباید هنوز تالاری شایسته ی پیکره ی تئاتر و مخاطبان آن ، که نیروبخش حیات این بخش از فرهنگ هستند ، در میبد ساخته نشده باشد .

اکنون ادامه دهندگان راه هنرمندان گذشته صلا در می دهند و برانند که درخت تناور تئاتر این شهرستان و این مرز و بوم را (همچون دیگر نقاط تئاتر خیز عالم) ، تئاتر " رپرتواری " ، تئاتر " نیمه خصوصی " ، تئاتر " خصوصی " و در کنار آن ها تئاتر " دولتی " آبیاری می کنند و به ثمر می رسانند . تا شعار " تئاتر برای همه " و یا " تئاتر پیشه ی من است " ، تنها بیان یک آرزو باقی نماند .

هیئت نظارت گروه تئاتر جوان در سال 1391 بر آن است که :

1.امسال یکی از دشوارترین کارها انتخاب بهترین بازیگر گروه بود . زیرا همه به یک اندازه برای ما عزیز دوست داشتنی بودند و همه دارای توانایی های قابل تحسین که جای تشکر دارد . به این خاطر تمنا داریم ، نه انها که برتر شدند غره شوند ، و نه آنها که برتر نشدند غمین .

2.امتیازها در برخی از بازی ها خیلی به هم نزدیک بود اما بالاخره بعضی از چیزها باعث برتری می شد . و حتی برخی بازیگران خوبی بودند اما از عهده نقش خود برنیامدند .

3.باز متاسفانه دیدیم بازیگرانی را که تحت تاثیر بازیگر مقابل و تماشاچی بازی خود را گم می کرد و در مقابل برخی با توان و انگیزه ای دو چندان و پرداخت به جزئیات که لازمه تئاتر امروز جهان است ، خوش درخشیدند .

4.در پایان نمی توانیم سپاس و قدردانی خود را نثار بازیگرانی نکنیم که اگر چه انتخاب نشدند اما این را در دل ما زنده کردند که در سال های آینده نامشان بر فراز همه قله های افتخار بازیگری خواهد درخشید . و نیز دیدیم بازیگرانی که با نظم مثال زدنی و بازی های خوب مجموعه ی بازیگران ، و باور به این که ستاره یک نفر نیست و همه ستاره اند ، ما را دچار تأمل بیش از حد نمودند .

با امید و آرزوی رشد و بالندگی برای همه هنرمندان گروه تئاتر جوان و کشور عزیزمان ، در این روز فرخنده که روز گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس گروه می باشد با جمله ای از " آرتور میلر " پایان می بخشیم : " در جهانی که هر روز نیروی سیاست و دیپلوماسی دچار ناتوانی و سستی بیشتر می شود ، فقط با تقویت نیروی هنر می توان جامعه بشری را از آشفتگی و پراکندگی رهایی داد .

با سپاس فراوان هیئت نظارت گروه تئاتر جوان شهرستان میبد /آبان ماه 1391

 

 

آرای هیئت نظارت گروه به شرح ذیل می باشد :

هیئت نظارت گروه با در نظر گرفتن تمامی جوانب از جمله : ( نتایج ارزشیابی کتبی ، نظر سرپرست و کارگردان ، نظرسنجی عمومی ، نظرسنجی در سایت ، تست های عملی و بازی های انجام شده در کلیه تولیدات ) و حتی پرسش از پیشکسوتان تئاتر به نتایج ذیل دست یافت :

1.تندیس برترین بازیگر اول زن گروه به خانم پریماه ابوالحسنی به خاطر بازی در نمایش های : سوگ یتیمان ، سیمرغ و حضور پر شور و با نظم عالی در کلیه تمرینات گروه و برخورداری از ادب و اخلاق هنری مناسب که بسیار قابل تحسین می باشد .

2.تندیس برترین بازیگر دوم زن گروه به خانم فاطمه ایزدپناه به خاطر بازی در نمایش های : سوگ یتیمان ، سیمرغ و استفاده درست از روش های درست بازیگری در دوره فعالیت خود که قابل تحسین می باشد .

3. تندیس بازیگری سوم زن گروه به کسی تعلق نگرفت .

4.تندیس برترین بازیگر اول مرد گروه به آقای جعفر جعفرزاده به خاطر بازی در نمایش های : سحوری ، سوگ یتیمان ، سیمرغ و حضور پر شور و فعال در تمرینات گروه و استفاده از نکات آموزنده بازیگری در اجرای نقش خود که بسیار قابل تحسین است .

5.تندیس برترین بازیگر دوم مرد گروه به آقای محمد حسین مشک آبادیان به خاطر بازی در نمایش های : سوگ یتیمان ، سیمرغ و حضور خوب در تمرینات گروه و به کارگیری برخی از آموزه های بازیگری در اجرای نقش خود که قابل تحسین است .

6. تندیس بازیگری سوم مرد گروه به آقای علیرضا سیفیان به خاطر بازی در نمایش های سوگ یتیمان ، سیمرغ و سعی در فهم درست نقش و اجرای نسبتا درست نقش که قابل تحسین است .

7.هیئت نظارت به همه بازیگران دیگر گروه و عوامل اجرایی تندیس گروه را اهداء می نماید و از همه این دوستان به خاطر حضور درخشان خود تقدیر و سپاس بعمل می آورد  .

 

با سپاس فراوان هیئت نظارت گروه تئاتر جوان شهرستان میبد /آبان ماه 1391

 

 

............
تاریخ: ۲۸.۱۱.۱۳۹۱ متن پیام : ۲
............مبارکتووون هرچند ....
 تاریخ عضویت : اطلاعاتی ثبت نگردیده است.   اطلاعات شخصی
maryam
 امتیازات : ۵۳۶   تاریخ: ۲۸.۰۸.۱۳۹۱ متن پیام : ۱
maryamواقعا جای برترین بازیگر سوم زن گروه تئاتر جوان خالی بود ......
مدیون عشقم...
0
 تاریخ عضویت : ۱۰.۰۶.۱۳۹۱  2زن اطلاعات شخصی


نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها