تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





سال ها گذشتند اما ...

ارسال شده توسط: jufarzade تاریخ: ۱۶.۱۱.۱۳۹۱ بازدیدها: ۲۳۳۰۹
ســال‌هـا پـیـش ریـیـس‌جــمـهـور هــمـه تـئـاتـری‌هـا را بـه اســم کـوچـک می‌شــنـاخـت و تـئاتـر می‌دیـد و دلـش بـرای ارتـقـای تـئـاتـر می‌تـپـیـد ...

آقای رییس‌جمهور، بعد از هشت سال در روزهای آخر ریاست‌جمهوریتان به اختتامیه جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر آمدید... ساعت ۱۰ صبح... متاسفانه چون چندروز تعطیلی‌ پشت سر هم بود و ما عادت کردیم به طولانی کردن تعطیلات و متاسفانه چون مدت‌هاست هوای تهران هم آلوده است، اکثر هنرمندان تئاتر یا سرما خورده بودند، یا به دنبال تکه‌ای آسمان آبی و جشنواره تئاتر بین‌المللی بی‌رمق. آقای رییس‌جمهور، شما بعد از هشت سال به یاد تئاتر افتادید. می‌دانستید در این مدت تئاتری‌ها چگونه با ضرب‌وجرح‌های ناجوانمردانه آثارشان دست‌وپنجه نرم کردند؟ می‌دانستید در این مدت تئاتری‌ها دستمزدهایشان را یک‌سال بعد از اتمام کارشان می‌گرفتند. می‌دانستید ممکن بود یک اثر بعد از مدت‌ها تمرین اجازه اجرا نگیرد؟

آقای رییس‌جمهور چرا بعد از هشت سال یاد تئاتر افتادید؟ می‌دانستید بعضی از هنرمندان اصلا اجازه کارکردن ندارند؟ به نظر شما تئاتر مقوله لوکسی است و جایی‌ در مناسبات یک کشور ندارد؟

حتما شما می‌دانستید هر ‌قدر تئاتر یک مملکت غنی‌تر باشد، فرهنگ آن مملکت پربار‌تر است. آقای رییس‌جمهور شما در این هشت سال تئاتری دیدید؟ تئاترشهر رفتید؟ دور «تئاترشهر» را دیده‌اید که چقدر زشت است و بی‌مناسبت پاساژی در حال ساخت است؟ می‌دانید در «تالار وحدت» گاهی چه تئاترهایی اجرا می‌شود اما کارگردان بنام تئاتر ما وقتی می‌خواهد در تالار وحدت کارش را اجرا کند با مخالفت روبه‌رو می‌شود؟ آخ که چقدر تئاتر مظلوم است آقای رییس‌جمهور و چقدر کسی دلش نمی‌خواهد تئاتر ما پربار شود؟ چقدر کسی دلش نمی‌خواهد مردم ما اهل تئاتر دیدن شوند. چقدر کسی دلش نمی‌خواهد جشنواره بین‌المللی تئاتر واقعا بین‌المللی باشد. البته در این دوران خیلی‌ها مظلوم هستند و صدایشان به جایی نمی‌رسد. من خودخواهم که فقط از تئاتر حرف می‌زنم. شما در این هشت‌سال آن‌قدر به فکر دور زدن تحریم‌ها و مسایل هسته‌ای و یارانه‌ها و سفر‌هایتان بودید که تئاتر و مسایلش کمترین دغدغه دولت‌تان هم نبود. حالا بعد از هشت‌سال در پایان دوره ریاست‌جمهوریتان به یاد تئاتر افتادید؟ شاید هم آقای رییس‌جمهور ما بدعادت هستیم، چون سال‌ها پیش رییس‌جمهوری یکی‌ از دغدغه‌های اصلیش تئاتر بود و همه تئاتری‌ها را به اسم کوچک می‌شناخت و تئاتر می‌دید و دلش برای ارتقای تئاتر می‌تپید.

لیلی رشیدی/روزنامه شرق
پیامی ثبت نگردیده است.
نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها