تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





ما منتظر نتایج این جلسات هستیم !!!

ارسال شده توسط: مدیر سایت تاریخ: ۲۹.۰۲.۱۳۹۲ بازدیدها: ۳۴۲۶۷
به نقل از سایت انجمن نمایش استان یزد،قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی در جمع سرپرستان گروه ها و کارگردانان تئاتر بیان داشت و گفت: 

 

طرح استقرار و به رسمیت شناختن فعالیت گروه ها یکی از سه طرح بزرگ و عمده ای است که در اداره کل هنرهای نمایشی و حوزه معاونت هنری وزارت ارشاد طرح ریزی شده و به یاری خدا و همراهی و همت هنرمندان تئاتر سراسر کشور به شکلی اساسی و مطلوب پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی این طرح و طرح راه اندازی تئاتر شهر در مرکز هر استان را از شاخصه های توجه جدی اداره کل هنرهای نمایشی به شهرستانها و استانها ذکر کرد و گفت: به اذعان بسیاری از بزرگان تئاتر دنیا و کشور – گروه – مبنا و پایه تولید تئاتر و تولید فکر و اندیشه هنرمندانه است و اگر ما بخواهیم تئاتری مولد و تاثیر گذار داشته باشیم باید گروه های تئاتر را جدی بگیریم.

قادرآشنا به هنرمندان و سرپرستان گروه های نمایشی تاکید کرد:به جنبه استقرار گروه ها از زاویه اینکه شناسنامه دار شده و به صورت رسمی و جدی پروانه دار شده و فعالیت و استقرار آنها در سالنهای ارشاد رسمیت می یابد - نگاه کنید و نه به مبالغ کمک هزینه ها. چرا که این مبالغ در هرسال متغیر خواهد بود و چندان نمی تواند در مشی و حرکت گروه ها تعیین کننده باشد....


 



مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسایل و مشکلاتی که سرپرستان گروه های نمایشی و کارگردانان تئاتر استان یزد بیان کرده بودند – گفت: قصد داریم در آینده ای نزدیک یکی از سالن های مناسب تهران را برای اجرای نمایش های فاخر و ارزنده شهرستانها اختصاص بدهیم تا در طول سال امکان اجرای نمایش های خوب و قدرتمند استانها در تهران - فراهم بشود. قادر آشنا همچنین برای پذیرش گروه ها و هنرمندان تئاتر استان در تهران برای تماشای نمایشهایی که بر روی صحنه هستند اعلام آمادگی همیشگی کرد. 

و بسیاری از مباحث این جلسات که بارها و بارها در مورد آنها بحث شده ولی تاکنون به صورت جدی و کاربردی اجرا نگردیده است . 
سرپرست گروه تئاتر جوان که در این جلسه هیچگونه نظری را ایراد نکرد و علت آن را این دانست که این جلسات تکراری است و بارها برگزار شده و به شکل های مختلف بوده است . در ادامه گفت : بنده بعد از جلسه خدمت دوستان رفتم و این مسئله را عنوان کردم که وقتی شما به مرکز نشینان می گویید چرا سالنی در تهران برای شهرستانها در نظر نمی گیرید تا اجرایی داشته باشند باید اول این سوال را از خودتان داشته باشید که چرا تولیدات خوبی مثل سیمرغ را بایکت می کنید و اجازه اجرا در مرکز استان را نمی دهید و بسیاری از تولیدات شهرستانهای استان یزد را شهید می کنید . این ایرادی است که اول به خو.د شما وارد است و بعد به مرکز نشینان و تا وقتی که شما به فکر منافع خود در حوزه خود هستید رشد صد در صدی تئاتر ممکن نخواهد بود . شما صادق نیستید و خوب است که صداقت را از بالا دست های خود نبینید . شما به وعده هایتان عمل نمی کنید و خوب است تا از دیگران هم نبینید . این است که می گویند دست بالای دست بسیار است و از ماست که بر ماست . 
در هر صورت علت حضور در این جلسات این است که بودن به از نبودن است و حداقل در صورت اجرایی نشدن این تصمیمات می توانیم بعدا یادآور این قول و وعید باشیم و بگوییم که چرا معضلات ، مشکلات و آسیب های تئاتر برطرف نمی گردد . بنده فکر نمی کردم که وقتی دوستان شهرستانی می گویند یزدی ها فقط حق شهرستانی ها را ضایع می کنند درست است . اما در این مدت متوجه شدم که خیلی از چیزها را از شهرستان ها دریغ می کنید هر چند که دو دوست عزیز سعی دارند که کمک کنند ولی از کجا مشکل اصلی ظلم به شهرستانها شکل میگیرد نمیدانم و اگر بدانم بهتر است نگویم . به هر حال چاره ای نیست که بنشینم و نتیجه این جلسات و گفتمان ها را ببینیم و ببینیم که به حق شهرستان ها هم رسیدگی می شود و یا نه دوستان دارند سنگ آینده خود را به سینه می زنند که دوران بازنشستگی را راحت گذران کنند . هر چند گفتن این چیزها تخریب هیچ کس را مد نظر ندارد ولی شاید خیلی ها خوش نداشته باشند . ما منتظریم تا اجراهای خوب شهرستانها در یزد و بعد تهران را ببینیم و متوجه حسن نیت یزدی ها باشیم و همه خود را یزدی بدانیم نه شهرستانی و .... امید به آینده ای روشن داریم . 









پیامی ثبت نگردیده است.
نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها