تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





رئالیسم جادویی را در ˝مثل آب برای شکلات˝ تجربه کنید

ارسال شده توسط: مدیر سایت تاریخ: ۰۳.۰۵.۱۳۹۲ بازدیدها: ۳۱۵۴۱



این روزها تالار چهار سوی مجموعه تئاترشهر میزبان نمایش ˝مثل آب برای شکلات˝ به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی است...

به گزارش خبرنگار تئاتر ، این روزها تالار چهار سوی مجموعه تئاترشهر میزبان نمایش "مثل آب برای شکلات" به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی است.

داستان براساس رمان "مثل آب برای شکلات "با شاخصه های رئالیسم جادویی است این نمایش به وقایع یک خانواده می‌پردازد و بر محور شخصیت اصلی تیتا (با بازی معصومه آقابیگی) می گردد. او دختر کوچک خانواده است و به همین خاطر باید تا پایان عمر مامان النا (رویا نونهالی) از او نگهداری کند و این گونه باید از عشق خود پدرو(علیرضا پور سرحدی) چشم بپوشد.

به گفته کارگردان این نمایش را باید جدا از رمان "مثل آب برای شکلات" اسکوئیول دانست زیرا استقلال خود را دارد، انتخاب این متن به دلیل نزدیک زندگی ما به آن در جنوب ایران است.

رویا نونهالی در نمایش به مانند زنی تندخو، زورگو و مستبد است . ابراهیم پشت کوهی مبنای اجرای خود را بدن و حرکت، در پیشبرد وقایع، قرار داده است. بازیگران باید حضور فیزیکال قوی داشته باشند.

در طراحی صحنه در جلو یک راهرو تعبیه شده. وسط آشپزخانه است. در انتها نیز یک در و راهروی دیگری دیده می شود. با تنوع نورپردازی سعی شده که فضا القاگر بافت و ساختاری متنوع باشد، زیرا یکنواختی در این فضا یک ضربه و لطمه به شمار می آید و پشت کوهی توانسته از محدودیت صحنه با ارائه نور و همچنین بازی و لباس استفاده لازم را ببرد، چراکه رنگ و لعاب دگرکون شونده عامل چشم نوازی صحنه شده است.

ابراهیم پشت کوهی معتقد است: موسیقی چه در گروه‌ "تی تووک" و چه در زندگی مردم جنوب جزیی جدایی‌ناپذیر است و این ضرورت از ابتدا در گروه ما وجود داشته است، موسیقی مثل یک شخصیت برای نمایش است.

پشت کوهی در صحنه نیز، علاوه بر هدایت بازیگران، از عنصر موسیقی نهایت بهره اجرایی را می برد. موسیقی یکی از دلایل عمده انطباق فرهنگی اجراست؛ اجرایی که موسیقی اش برای منطقه هرمزگان است و انگار که این نمایش در جغرافیای هرمزگان به وقوع پیوسته است، زیرا موسیقی عزا و عروسی و جشن و پایکوبی در اجرای "مثل آب برای شکلات" کاملا بومی است و این کارکردی علنی و عینی برای پرداختن به فرهنگ رفتاری یک قوم و ارائه بومیتی قابل درک و لمس بوده است. آهنگسازی بهرنگ عباسپور و خوانندگی حسین اصیلی نیز در این اجرا به عنوان عناصری قابل دفاع بروز پیدا کرده است.

نمایش "مثل آب برای شکلات" به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی با بازی رویا نونهالی، معصومه آقا بیگی، الهام اسکندری، فاطمه جعفری، محمد سایبانی، علیرضا سرحدی، امیر علی سی سی پور، ماندانا لیاقت، یاشار محسنی، مریم نحوی در تالار چهار سئی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه است.

پیامی ثبت نگردیده است.
نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها