تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





بسیاری از نمایش‌ها نگاهی نخبه‌گرایانه دارند

ارسال شده توسط: مدیر سیات تاریخ: ۰۱.۰۷.۱۳۹۲ بازدیدها: ۴۰۱۰۴

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر آیینی و سنتی گفت : 

بسیاری از نمایش‌ها نگاهی نخبه‌گرایانه دارند/ باید تئاتر را به جریان زندگی مردم ببریم ...




دغدغه‌های بودجه ما را از تولید محتوا باز می‌دارد

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن سپاسگزاری از حضور بزرگان تئاتر کشور در این جشنواره گفت: ما باید تئاتر را به جریان زندگی مردم ببریم و برای این کار هم مشکلاتی بسیاری داریم. از استادهایی که با حضورشان این جشنواره را رونق دادند و نامشان برای این جشنواره اعتبار ایجاد کرد سپاسگزارم.

مرادخانی با تاکید بر لزوم بهتر شدن وضعیت جذب اعتبارهای جشنواره اظهار کرد: آنچه تا کنون انجام شده از بدیهیات بوده و من امیدوارم در سال های آینده جشنواره تئاتر آیینی و سنتی بتواند بدون دغدغه های مالی برای جذب اعتبارهای دقیقه 90، با خیال راحت به کارش بپردازد و دوستان هنرمند با خیالی آسوده به ایجاد آثار هنری بپردازند.

وی ادامه داد: دغدغه بودجه و امکانات گاهی آنقدر زیاد می شود که برگزار کننده های جشنواره یادشان می رود کارهای لازم برای بهتر کردن محتویات آثار را انجام دهند. امیدوارم در سال های آینده بتوانیم در این زمینه بهتر عمل کنیم و از هم اکنون باید به فکر جشنواره های آینده باشیم.

نمایش‌های آیینی نگاهی چند لایه به جامعه دارند

معاون هنری وزیر فرهنگ با اشاره به نگاه حکیمانه ای که در تئاتر های آیینی وجود دارد، گفت: نمایش های آئینی و سنتی همواره نگاهی حکیمانه دارد و در عین سادگی، بسیاری از مسائل را برای جامعه به گونه ای ظریف بیان می کند. در واقع این جشنواره نگاهی چند لایه به جامعه دارد.

وی ادامه داد: من زمانی که کوچک بودم کارهای آقای سعدی افشار را از نزدیک می دیدم؛ در اجراهای ایشان گاهی یک جمله از او بیان کننده شاکله اصلی نمایش بود.

مرادخانی با اشاره به برقراری ارتباط توده مردم با نمایش های آیینی اظهار کرد: در بسیاری از نمایش های کنونی کشورمان نگاهی نخبه گرایانه وجود دارد؛ در واقع این نمایش ها سخنشان را به گونه ای بیان می کنند که تنها قشر نخبه کشور می توانند آن را درک کنند. در این میان نمایش های آیینی و سنتی این توفیق را داشته اند که مخاطب های خود را در میان توده های مردم پیدا کنند.

اجراهای عمومی را پیگیری می‌کنم

وی همچنین به اجراهای عمومی تاکید کرد و گفت: اجرای عمومی را من پیگیری کردم و امیدوارم به زودی در کنار تئاتر شهر شاهد اجراهای میدانی همین تئاتر های آیینی و سنتی باشیم. ارتباط هایمان را با شهرداری تهران بهتر و بیشتر می کنیم تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری به جامعه هنری داشته باشیم. امیدواریم که این فعالیت ها در قالب اجراهای عمومی خود را بیش از پیش نشان دهد و تنها به برگزاری جشنواره ها بسنده نکنیم.

مرادخانی در بخش دیگری از صحبت هایش به ارتباط بیشتر وزارت فرهنگ با شهرداری تهران تاکید و اظهار کرد: قرار هست که به اتفاق آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه ای از فعالیت های شهرداری تهران را بازدید کنیم و سالن هایی که برای تئاتر مناسب هست را در اختیار بگیریم.

درباره وضعیت برج آزادی من هم گلایه دارم

معاون هنری وزیر فرهنگ با اشاره به صحبت های یکی از نمایندگان مجلس درباره وضعیت نامناسب برج آزادی گفت: ما در این روزگار اوضاع چندان مناسبی نداریم. امروز خانم افتخاری در مجلس از وضعیت برج آزادی گلایه داشتند؛ من هم با نظر ایشان موافقم و معتقدم که تمام مجموعه هایی که زیر نظر معاونت هنری هستند به یک بازنگری اساسی در کارهایشان نیاز دارند و به سازه های این مجموعه ها هم باید رسیدگی شوند.

مرادخانی در پایان گفت: زیر ساخت های ما دچار مشکل است و ما باید به وضعیت آنها رسیدگی کنیم. تمام فعالیت های ما با پشتوانه همین مجموعه ها انجام می شود. تلاش می کنیم که هر چه زودتر مشکلات موجود در این باره حل شود.

پیامی ثبت نگردیده است.
نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها