تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





نمایش هایی از چند شهر کوچک دیدم که قابلیت رقابت در سطح بین المللی را داشتند

ارسال شده توسط: مدیر سایت تاریخ: ۱۰.۰۸.۱۳۹۲ بازدیدها: ۲۶۸۲۶
یکی از داوران جشنواره تئاتر منطقه یک کشور، با اشاره به اینکه گروه های تئاتر شهرستانی تشنه آموزش تئاترند، تاکید می کند: آموزش با برگزاری یک یا دو دوره کامل نمی شود و باید تداوم داشته باشد. تئاتر شهرستان ها نیازمند به روز شدن در شاخه هایی چون فن بیان و بدن، شیوه های کارگردانی و نمایشنامه نویسی است...



دکتر قطب الدین صادقی در گفت و گو با سایت ایران تئاتر، با انتقاد از شباهت برخی آثار شهرستانی به نماهنگ های ویدئویی اظهار می کند: ایراد بزرگ گروه های شهرستانی این است که تحت تاثیر نماهنگ های سینمایی قرار می گیرند و از آن ها تقلید می کنند. این ساختار درستی نیست و باید با نقد و بررسی و آموزش برطرف شود.
این نویسنده و کارگردان تئاتر امکان اجراهای عمومی را مورد توجه خاص قرار می دهد و بیان می کند: فعالان تئاتری و گروه های شهرستانی باید توان اجرا در استان و منطقه خود را داشته باشند. این مسئله سبب آشنایی مردم با مدرنیته تئاتر و هنرهای جدید می شود. سازمان ها و نهادها با در اختیار قراردادن امکانات اجرایی و صرف هزینه می توانند در این زمینه یاری رسان باشند.
دکتر صادقی آثار برگزیده جشنواره منطقه ای را بسیار ارزشمند ارزیابی و تصریح می کند: در این دوره نمایش هایی از چند شهر کوچک دیدم که من را شگفت زده کرد. این آثار بسیار حائز اهمیت بودند؛ به طوری که می توان گفت قابلیت رقابت در سطح بین المللی را داشتند.
داور جشنواره تئاتر منطقه یک با بیان اینکه باید 4 اثر از میان 19 اثر شرکت کننده در جشنواره منطقه ای انتخاب می شدند، تشریح می کند: به دلیل ارزش بالای آثار، نتوانستیم خود را محدود کنیم و 5 اثر را برگزیدیم. در قضاوت این نمایش ها این مسئله بسیار اهمیت داشت که کارها تقلیدی از نمایش های تهران نباشند و از نظر محتوا و شکل، خلاقیت و ابتکار داشته باشند. آثار برگزیده تمام این عناصر را در خود داشتند. به عنوان مثال نمایش خمین به دفاع از ارزش های زنانه پرداخته بود. اصفهان بحران های نسل جوان را مدنظر قرار داده بود. ایلام چند وجه از مسائل جوانان نسل گذشته و امروز را مطرح کرده بود. در کل می توان گفت پرداخت کامل و خلاقانه به موضوعات بسیار شاخص و قابل تأمل بود.
وی در پایان با اشاره به حضور زنان در آثار شرکت کننده در جشنواره تئاتر منطقه یک اذعان می کند: این بازیگران سرشار از انرژی و ایده اند و ما در این جشنواره شاهد حضور چشمگیر و رقابت تنگاتنگ آن ها بودیم. اجراهای عمومی می توانند در ادامه حضور و ارتباط این بانوان با توده مردم اثرگذار باشند.



پیامی ثبت نگردیده است.
نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها