تبلیغات


کلاسهای
 
بازیگری
 
به زودی 
  

جستجو در سایت

جستجو

آخرین مقالات

تئاتر خیابانی یا بیرونی

ادامه مطلب


چرا تئاتر کاربردی؟

ادامه مطلب


تأتر «پلِی بَک»

ادامه مطلب


تئاتر برای آموزش بهداشت

ادامه مطلب


تئاتر ِموزه

ادامه مطلب


تئاتر خاطره

ادامه مطلب


نمایش خلاق

ادامه مطلب


تئاتر آموزشی

ادامه مطلب


آیین ها و مراسم سنتی و قدیمی

ادامه مطلب


نمایشنامه زندگی گالیله ...

ادامه مطلب

کلمات کلیدی



آمار سایت


هاست
RSS خروجی

آمار سایت

اخبار





پیام نوروزی حضرت آیت الله اعرافی/ نکاتی اصولی و راهبردی

ارسال شده توسط: مدیرسایت تاریخ: ۲۶.۱۲.۱۳۹۱ بازدیدها: ۵۳۳۰۵

در آستانه سال نو حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد پیامی را همراه با نکاتی اصولی و راهبردی صادر کردند. خوب است که هنرمندان در فعالیت هنری سال جدید رهنمودهای ایشان را به کار گیرند .  
به گزارش نارین نیوز متن پیام نوروزی ایشان به شرح زیر می باشد: 
 

 
بسم الله الرحمن الرحیم
سال نو و فصل رویش گیاه و طبیعت و بیداری فطرت و فضیلت را گرامی می‌دارم و به مردم شریف و بویژه فرهیختگان، فرهنگیان، فرزانگان و جوانان ارجمند تبریک می‌گویم و بر همه پیامبران، امامان، صالحان، شهیدان و بویژه سرور زنان جهان و الگوی پاکی‌ها و پایداری‌ها حضرت زهرا (س)، درود می‌فرستم...






نوروز، همانطور که پیک بیداری طبیعت و نوزایی دشت و دمن و شکوفایی درخت و سبزه است، برای عارفان و هوشمندان الهام‌بخش نوزایی روان و نوسازی جان و بیداری وجدان و وصل جانان است، و همانگونه که ما به تفریح ، تفرج ، شادی و صفای طبیعی نیازمندیم، به صفای معنوی و شادی عرفانی و شکوفایی روحی نیاز مبرم داریم، نوروز صاحبان خرد و معرفت در درک حقیقت هستی و شیدایی در برابر مقام ربوبی و دلدادگی به لذت‌های معنوی و بهره‌گیری از تجربه‌های عرفانی،‌معنا می‌یابد و از این‌رو است که “عارفان هر دمی دو عید کنند” و در نگاه آنان هر دم این جهان نو می‌شود و از جهان غیب فیض حیات می‌بارد، باید در این فصل نو و سال جدید از یک سو آداب پسندیده مهرورزی و نوع‌دوستی و مهربانی و دیدنی‌ها و دوستی‌ها و دستگیری از نیازمندان و تقویت روابط خویشاوندی و شهروندی و برادری دینی و ایمانی را، زنده نماییم و تعالی بخشیم و از سوی دیگر و با نگاهی فراتر و از افقی برتر در مبارزه با آسیب‌های درونی و فریب‌های شیطانی و حجاب‌های ظلمانی بکوشیم و زندگی نوین اخلاقی و معنوی و زیستی عرفانی و ایمانی آغاز نماییم و دل و جانمان را با تابش انوار بندگی خداوند، روشنی بخشیم و از شادی و لذت‌های مادی و گذرا، به بلندای خوشی‌ها و شادی‌های آسمانی پرواز کنیم و در پرتو این عید باطنی و نوروز معنوی می‌توان خانواده و جامعه‌ای سالم و دور از آسیب‌ها و کژی‌های اجتماعی و اخلاقی بنیان نهاد و مسیر استقامت در راه خداوند و مبارزه با پلیدی‌ها و پایداری‌ در سختی‌ها و تداوم گفتمان اصیل اسلام ناب و انقلاب اسلامی و راه امام و شهیدان سرافراز، را پیمود.

عید راستین هنگامی است که جان و جهان و جامعه و خانواده و دل و روان همه، جامه کهنه آلودگی‌ها و زشتیها را در آورد و لباس نو و فاخر پارسایی و خردورزی و فضیلیت‌های الهی و انسانی بپوشد و این‌همه نمی‌شود جز با مدد قدسی و راهنمایی و سرپرستی انسان کامل و ولی‌الله الاعظم “ارواحنا فداه”؛ سالی سرشار از شادی و پیروزی و کامیابی را برای همه عزیزان درخواست می‌نمایم و با استمداد از فضل الهی نکاتی اصولی و راهبردی را یادآوری می‌نمایم و مسئولان و ادارات و و نهادها و بخش خصوصی و عمومی و مردم عزیز را به توجه و عنایت بدان‌ها فرا می‌خوانم:

۱- اصالت فرهنگ، دین و اخلاق و معنویت در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها و نگاه اسلامی و ارزشی و انقلابی به همه اقدامات و تحولات.

۲- اهتمام به رویکرد برنامه‌ریزی راهبردی و کلان و نگاه عمیق کارشناسی در همه بخش‌ها.

۳- عنایت به اسناد راهبردی و کلان کشوری در حوزه‌های علمی و فرهنگی و سایر بخش‌ها و نیز اسناد راهبردی استانی و بویژه سند راهبردی منطقه.

۴- طراحی و تدوین اسناد راهبردی بخشی در همه نهادها و سازمان‌ها و ادارات و بخش‌های عمومی و خصوصی.

۵- بازسازی و ارتقابخشی و نظام اداری با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ارزشهای سازمانی و منزه از آسیب‌ها و مبتکر و خلاق و منظم.

۶- بازسازی نظام شورایی شهرستان و اصلاح شوراهای مزبور و تقویت کارشناسی آنها و پایه‌ریزی اتاق‌های فکر فعال.

۷- بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و نهادهای مردمی و فعال‌سازی آن با تاکید بر بسیج و موسسات خیریه.

۸- بهره‌گیری از استعدادهای برتر و ظرفیت نخبگان در همه برنامه‌ها و برنامه‌ریزی برای آن.

۹- عنایت به طراحی شهر سالم و آباد و پیشرفته و همکاری همه در این زمینه بر اساس مبانی نظری و ارزشی اسلام.

۱۰- توجه ویژه به مناطق وابسته به شهر و روستاها و حواشی شهر بویژه مناطق جدید.

۱۱- تهیه سند مبارزه با فقر و فاصله طبقاتی و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی و خانوادگی و اجرای آن و عنایت به طبقات محروم و مستمند و آسیب‌پذیر و حمایت‌های لازم از آنان براساس عدالت محوری.

۱۲- شکل‌گیری منظومه‌ای از نهادهای علمی و دانشگاهی و حوزه‌ای و فرهنگی و آموزش و پرورش هماهنگ و پیشرفته و پویا و خلاق بر اساس پژوهش‌محوری و تربیت‌مداری و ناظر به نیازهای اجتماعی با رویکرد کلان استانی، ملی و فراملی و سرآمد در شاخص‌های توسعه، و پیگیری برنامه ‌های سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه توسعه و ارتقای واحدهای دانشگاهی و پژوهشی و حوزه‌ای.

۱۳- توسعه و تکمیل و اصلاح زنجیره صنایع دستی و ماشینی و پیشرفته بر پایه اصل صنعت دانش بنیان، جامعه محور، پاک، برتر، کارگرمدار، منظومه‌ای ، مستقل، صادرات محور، معنوی و فرهنگی.

۱۴- تعالی و توسعه رسانه‌های مکتوب و مجازی و هنری بر پایه اصول مردمی، اسلامی، انقلابی، ناظر به مشکلات، آسیب‌شناس، هوشمند، با بصیرت، معالجه‌گر و هدایت‌گر.

۱۵- بازسازی و تعالی و پویایی نهادهای دینی و فرهنگی خلاق و فعال و هماهنگ و هدایت‌گر بویژه در زمینه مساجد و آموزشها و فعالیت های قرآنی بخصوص در زمینه حفظ.

۱۶- ارتقای کارکرد اصناف و بخش‌های خدماتی بر اساس موازین اسلامی و اخلاقی و مردم مدار و توانمند و ماهر و خدوم.

۱۷- بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های قانونی و رسمی و مردمی در راستای توسعه کشاورزی و باغات و پارک‌ها و فضاهای سبز.

۱۸- عنایت همگانی به همبستگی اجتماعی و هدایت و نظارت عمومی و ارشاد و راهنمایی همگانی و احیای فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر و احیای فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت.

۱۹- ارتقای بصیرت و مشارکت سیاسی و شناخت و شناساندن گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد تمدن اسلامی و نقش برجسته انقلاب و ایران اسلامی و مشارکت هوشمندانه در انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراها.

۲۰- اهتمام جدی به مقوله محیط زیست و هوای سالم از سوی همه مردم و بویژه از سوی صنایع.

۲۱- توجه اساسی به مواریث فرهنگی و تاریخی و گردشگری اسلامی و سالم.

۲۲- تأکید بر عدالت در بهداشت و درمان و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام آن و تبدیل منطقه به قطب درمانی ملی و فراملی و حرکت به سمت دانشکده علوم پزشکی جامع.

۲۳- افزایش و ارتقای زیرساخت های خدمات شهری بویژه در زمینه فناوری های اطلاعاتی و مبلمان شهری.

۲۴- طراحی و پیگیری درآمدزایی و افزایش بودجه های بخش های خدماتی بویژه شهرداری و تکمیل طرح های نیمه تمام و پایه ریزی و آغاز چند طرح مهم از جمله ورودی ها و خروجی های شهر.

۲۵- در حوزه ورزش و جوانان گامهای بلندی برداشته شده است اما به هیچ نحو کافی نیست و انتظار می رود با همت والای مسئولان و بخش خصوصی شاهد تحول و در خشش بیشتر در این زمینه باشیم.

۲۶- تکمیل زنجیره دستاوردهای مهم سال ۱۳۹۱ در بخش تقسیمات، صنعت، دانشگاهی و… .

۲۷- اولویت بخشی به رویکرد فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومت در همه برنامه‌ها و زمینه‌ها و نیز شعار سالی که رهبر ی معظم اعلام خواهند فرمود.

بی گمان میهن اسلامی می‌تواند به قله‌های بلند پیشرفت و عدالت دست یابد و در این میان استان یزد با ظرفیت‌های فراوان و شهرستان میبد با استعدادهای ممتاز شایسته دستیابی به سرآمدی و الگو شدن خواهد بود و پیمودن این راه با عنایات الهی و همت‌های والا و توکل بر خداوند متعال میسر خواهد بود.

 با آرزوی شادکامی و کامیابی و توفیقات الهی برای مردم عزیز بویژه جوانان برومند و مسئولان محترم و با آرزوی شفای جانبازان عزیز و بیماران ارجمند بویژه شفای کامل و عاجل دوست گرامی و نماینده الگو و خدوم حضرت حجةالاسلام و المسلمین آقای یحیی زاده “سلمه الله”.

والسلام علیکم و رحمةالله                        علیرضا اعرافی – امام جمعه میبد

مهمان
تاریخ: ۰۳.۰۱.۱۳۹۲ متن پیام : ۲
مهمانسال نو بر همه هنرمندان ایران مبارک باد .
 تاریخ عضویت : اطلاعاتی ثبت نگردیده است.   اطلاعات شخصی
مهمان
تاریخ: ۲۷.۱۲.۱۳۹۱ متن پیام : ۱
مهمانانشاالله بتوانیم به رهنمودهای امام جمعه محبوب شهرمان عمل کنیم .
 تاریخ عضویت : اطلاعاتی ثبت نگردیده است.   اطلاعات شخصی


نام شما:
متن پیام :
شکلک - 01 شکلک - 02 شکلک - 03 شکلک - 04 شکلک - 05 شکلک - 06 شکلک - 07 شکلک - 08 شکلک - 09 شکلک - 10 شکلک - 11 شکلک - 12 شکلک - 13 شکلک - 14 شکلک - 15 شکلک - 16 شکلک - 17 شکلک - 18
تصویر امنیتی:
تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :



تصویری از گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس 
گروه تئاتر جوان میبد و اختتامیه نمایش سی مرغ ، سیمرغ
(آبان ماه 1391)




تصویری از آخرین روز حضور کوروش زارعی در کارگاه نمایش گروه ( شهریور ماه 1392 )



ورود به سایت


خوش آمدید,
مهمان

ثبت نامثبت نام
فراموش کردن کلمه عبور؟فراموش کردن کلمه عبور؟

نام کاربری:
کلمه عبور:
تصویر امنیتی:تصویر امنیتی
کد تصویر امنیتی را وارد نمایید :

نظر سنجی

عملکرد گروه تئاتر جوان در شهرستان میبد چگونه بوده است ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


نتایج
نظرسنجی

رای ها: 595
نظرات: 107

پوسترها